Як правильно розкрутити овочевий магазин

Зміст:

Як відкрити овочевий магазин: організація і план овочевого бізнесу

В сучасних умовах, коли конкуренція з боку великих супермаркетів дуже висока, у невеликих магазинів залишається все менше шансів знайти споживача своїх товарів. Необхідно зробити так, щоб споживач з усієї маси подібних торгових закладів звернув увагу саме на ваше. А відрізняти його від інших може як зовнішній вигляд, зручне розташування, привітний персонал, цінова політика, так і просто великий асортимент і якість товару. Перш ніж відкрити магазин, потрібно мати більш-менш чіткий план дій. Пропонуємо розглянути дані питання на прикладі відкриття бізнесу на овочах. І нехай на перший погляд здається, що торгівля овочами та фруктами жодним чином не може скласти конкуренцію великим супермаркету, все ж це не так.

Завжди якісний товар

Отже, як відкрити овочевий магазин? Пропонуємо обговорити дане питання і більш докладно розповісти план дій по здійсненню поставленого завдання.

Будучи постійним покупцем будь-яких великих супермаркетів, кожен, напевно, звертав увагу на непривабливий зовнішній вигляд деяких продуктів фруктово-овочевого відділу. Звичайно ж, серед підгнилих яблук і картоплі, почорнілих бананів і помідорів з темними плямами є і гарні фрукти і овочі. Але, як правило, не завжди виникає бажання їх придбати, не дивлячись на приємний зовнішній вигляд. Адже кожен розуміє, що або цей товар привезений з-за кордону, що позначається на його ціні, або він вирощений в тепличних умовах, що позначається на його смакових якостях.

Все це змушує багатьох людей (як правило, жителів великих міст) придбавати овочі та фрукти на ринках або в спеціалізованих магазинах. Адже саме тут можна купити якісний і свіжий товар, та ще й за привабливою ціною. На відміну від супермаркетів, в подібних торгових точках продукти довго не залежуються, асортимент постійно оновлюється і поповнюється свіжою продукцією. Немаловажним є той факт, що в подібних магазинах єдиною товарною групою є саме фрукти і овочі і господар магазину повинен стежити, щоб продавався тільки найкращий товар. Покупець повинен бути впевнений, що ніяких тепличних огірків, кабачків і помідорів йому не продадуть.

Дуже важливим моментом є грамотний, продуманий і правильно складений план вашого бізнесу. Він допоможе розумно розподілити сили на подолання всіх труднощів і проходження всіх етапів організації бізнесу.

Зміст бізнес-плану включає в себе процес реєстрації індивідуального підприємництва — це і буде другим кроком на шляху до організації діяльності магазину. Потім необхідно отримати дозволи усіх контролюючих організацій: пожежної інспекції, санепідстанції. На це піде чимало часу, можливо навіть до кількох місяців. І як тільки весь пакет документів буде отримано, можна сміливо переходити до наступного кроку.

Приміщення і розташування овочевого магазину

Існує безліч варіантів, де можна розташувати ваш овочевий магазин. Чи не найкращим з них буде оренда приміщення поблизу ринку або точка на вулиці, а також в павільйоні. Конкуренція в таких місцях, як правило, дуже висока. Набагато логічніше буде відкрити магазин, наприклад, в житловому комплексі. Найкращий варіант — відкриття магазину на перших поверхах житлових будинків, особливо якщо поблизу розташовуються зупинки громадського транспорту. Це буде дуже вигідне вирішення питання, адже багато людей, повертаючись з роботи додому, не упустять можливості придбати необхідні їм овочі або фрукти: і їм зручно, і вам вигідно.

Бізнес-план овочевого магазину завжди враховує саму оптимальну площу приміщення для його розміщення. Вирішувати питання самого приміщення потрібно виходячи з асортименту. Але необхідно врахувати, що площа магазину не може бути менше 50 кв. м. Дуже важливий момент організації товарів. Існує два способи. Перший з них — це традиційний магазин, в якому покупець звертається безпосередньо до продавця для придбання потрібного товару. Другий спосіб організації товару — це робота магазину по типу міні-маркету. Тут овочі та фрукти лежать в будь-якої тарі і розташовуються в залі магазину. Покупець самостійно бере товар, який йому сподобався, і лише на касі продавець зважує його і розраховується з клієнтом. Даний спосіб організації більш вигідний, за рахунок того що дозволяє обслужити більше клієнтів за одне і те ж час. Це, безсумнівно, величезний плюс, так як люди не люблять чекати і вважають за краще самі вибирати вподобану продукцію.

Бізнес-план обов’язково повинен включати в себе витрати на необхідне обладнання, таке як, наприклад, холодильники, вітрини, прилавки, ваги і т. п. В середньому по Україні ціна за повний комплект обладнання становить приблизно 3, 5-4 тисячі у. о.

Організація поставок і асортимент

Саме асортимент здатний дуже сильно вплинути на успіх будь-якого магазину, в тому числі і овочевого. Чим більше асортимент, тим вище попит. У виборі асортименту не варто обмежуватися лише традиційними фруктами і овочами. Достаток різних фруктів, овочів і ягід не може не радувати покупця. Дуже важливо, щоб в асортимент вашого магазину були включені і різні екзотичні фрукти і овочі, такі як, наприклад, авокадо, манго, папайя, грейпфрути і т. п.

Бізнес з продажу овочів і фруктів на увазі пошук надійних постачальників. Знайти хороших постачальників — справа дуже непроста. Але іншого варіанту бути не може. Набагато розумніше буде вибрати важкий шлях, але при цьому домогтися поваги з боку своїх клієнтів, і, відповідно, гарного прибутку, ніж легкий шлях, за рахунок якого можна досить швидко збагатитися, але після зіткнутися з такими труднощами, які можуть змусити вийти з даного бізнесу.

Дуже важливо бути впевненим у своєму постачальнику і в якості товару, що поставляється. Правильно розроблений бізнес-план завжди враховує поставку тільки якісної продукції. Необхідно зустрітися з потенційними постачальниками, дізнатися всю інформацію про товар: звідки він родом, в яких умовах вирощений і т. д. В ідеалі буде при наявній можливості продегустувати продукцію особисто і лише після всього цього робити замовлення.

Рекомендується, до речі, виставляти товар у відкритих коробках, щоб запахом ще більше приманити покупців.

Підбору персоналу

За рахунок правильно підібраного персоналу можна досягти великих успіхів у бізнесі. Доброзичливий персонал здатний збільшити число постійних покупців магазину.

До питання підбору персоналу потрібно підходити дуже серйозно. Продавцем може бути як чоловік, так і жінка, але вони повинні відповідати деяким вимогам: мати приємну зовнішність, мати повну інформацію про товар, ввічливо спілкуватися з покупцями. Персонал овочевого магазину — це не тільки продавець-касир, але також вантажники, які доставляють товар в магазин. Без сильних і міцних хлопців у цій справі не обійтися.

Прибуток і ризики овочевого магазину

Фахівці стверджують, що мінімальна націнка на фруктово-овочеву продукцію не опускається нижче 30%. Максимальна накрутка становить не більше 250%. І як би привабливо це не звучало, все ж є і певні ризики.

У бізнесі з продажу овочів важливо враховувати, що овочі, а ще більше фрукти — товар, який швидко. Тому потрібно це враховувати і бути готовим до того, що приблизно 10-20% товару може бути нереалізованим. Щоб не працювати в збиток, можна знизити вартість псуються приблизно в 2 рази. Це буде набагато вигідніше, ніж викинути зіпсований товар.

Кращою рекламою для вашого магазину стане якісний і свіжий товар, запропонований клієнтам, а також обслуговування магазину. Ці моменти потрібно враховувати не тільки на початкових етапах роботи, а й протягом усього існування вашого бізнесу.

Не забувайте про головне: щоб бізнес пішов в гору і мав успіх, необхідний план, за яким потрібно діяти. В успішному бізнесі без нього не обійтися.

Розкрутка інтернет-магазину: 7 ключових напрямків роботи

Можна зробити сайт з вражаючим дизайном, широким функціоналом і зручною структурою, але якщо ніхто про нього не знає – всі ваші зусилля можуть бути витрачені даремно. Продажів не буде просто тому, що люди про вас не знають. Тому, власнику інтернет-магазину, як і у випадку з будь-яким іншим сайтом для бізнесу, необхідно займатися його просуванням.

Якщо дивитися в цілому, то в плані методологій розкрутка інтернет-магазину в принципі мало чим відрізняється від просування інших типів сайтів. Хіба що каналів, з якими можна працювати, можна задіяти більше.

Наприклад, навряд чи хтось всерйоз розглядатиме Google AdWords як метод залучення відвідувачів на інформаційний сайт, який заробляє на рекламі, але нічого не продає. Це буде вкрай невигідно. А ось для інтернет-магазину, таке джерело залучення цільової аудиторії, може добре окупатися. І таких прикладів можна навести чимало.

Хочете розвивати свій бізнес в Інтернеті і мати більше замовлень? Давайте працювати над цим разом!

У цій статті я розповім вам про методи розкрутки інтернет-магазину, які добре працюють зараз і навряд чи втратять актуальність в найближчі роки. Можливо ця інформація стане вам в нагоді під час формування стратегії просування.

Пошукова оптимізація (SEO)

Один з найефективніших способів розкрутки бізнесу в Інтернеті, суть якого в проведенні комплексу робіт з метою привести сайт у відповідність до вимог пошукових систем, і просунути його позиції вище в органічній видачі. Раніше на блозі вже була опублікована моя стаття про те, що таке SEO з поясненням особливостей даної роботи. Якщо для вас це нова тема, однозначно раджу ознайомитися.

SEO просування інтернет-магазину включає роботу над внутрішніми і зовнішніми факторами, які є важливими для ранжування. До списку основних завдань з внутрішньої оптимізації відносяться наступні:

  • виявлення та усунення технічних помилок (помилки 404, дублі сторінок, проблемні скрипти, і т. д.);
  • поліпшення структури сайту з метою підвищення рівня юзабіліті;
  • додавання оптимізованого тексту до категорій та інших типів сторінок;
  • оптимізація метатегів Title/Description для всіх сторінок сайту;
  • створення контенту для блогу чи спеціального розділу зі статтями;
  • адаптація для перегляду на мобільних пристроях;
  • підвищення швидкості роботи сайту тощо.

Фактично, основна мета внутрішньої оптимізації сайту зводиться до того, щоб зробити його зручнішим для відвідувачів. Це позитивно впливає на досвід користувача, що в свою чергу впливає і на ранжування, і на показник конверсії.

Плюс SEO-просування в тому, що з часом віддача від такої роботи стає дедалі більшою, і вам не потрібно платити за кліки. Сторінки категорій і товарів інтернет-магазину можуть показуватися з безлічі низькочастотних запитів, які зазвичай відрізняються хорошою конверсією і віддачею в плані продажів.

Контекстна реклама Google AdWords

Це найпопулярніший вид реклами в Інтернеті, на який варто звернути увагу в першу чергу тим, хто хоче протестувати попит на свій товар або послугу в справі, або ж просто не хоче чекати, поки SEO почне давати достатній ефект. Основна перевага контекстної реклами в тому, що вона дозволяє почати отримувати переходи на сайт буквально на другий день після старту кампанії.

Якщо говорити про інтернет-магазин, контекстна реклама добре себе показує при націлення на велику кількість низькочастотних ключових слів. Таким чином, можна залучати на сайт досить «підігріту» в плані інтересу до здійснення покупки цільову аудиторію.

Проте, потрібно ретельно підходити до тестування текстів оголошень, підбору ключових слів і різних параметрів націлювання, щоб не витратити бюджет даремно. На сторінках нашого блогу є розгорнута стаття з теми, в якій ви можете більш детально почитати про особливості контекстної реклами Google AdWords.

Соціальні мережі

Офіційна сторінка інтернет-магазину в Facebook, VK або Instagram підходить для вирішення відразу декількох завдань:

  • підвищення впізнаваності бренду;
  • комунікація з аудиторією та підвищення її лояльності;
  • прямі продажі товарів передплатникам.

Залежно від товару, який ви пропонуєте, можна як працювати з декількома соціальними мережами одночасно, так і сконцентрувати свої зусилля на одній. Відштовхуватися варто від особливостей аудиторії, в тому числі, наприклад, в Instagram вона переважно жіноча, а в Facebook більш універсальна.

Є інтернет-магазини, які повністю базуються на соціальних мережах, сайту як такого в них немає. У плані вимог до інвестицій це може здатися вигідним, але ризики занадто великі (адміністрація може відключити аккаунт), та й в плані методів просування буде багато обмежень.

Фактично, SEO, контекстну рекламу і ряд важливих інших напрямків інтернет-маркетингу, ви просто не зможете використовувати.

Контент-маркетинг

Потужний, але складний і дорогий інструмент просування бізнесу, який прекрасно показує себе в розкручуванні інтернет-магазинів. Серед українських гравців в цьому плані варто відзначити Comfy.ua, власники якого створили і активно розвивають блог, що регулярно наповнюється оглядами товарів і просто цікавими для цільової аудиторії публікаціями:

Якщо вести роботу системно і залучати авторів, які добре обізнані в темі, такий контент може залучати з пошуку величезну аудиторію. Так, показник конверсії з інформаційного трафіку буде нижче, ніж у випадку з комерційними запитами, але отримати своє можна банально за рахунок обсягів.

Ось приклад того, скільки переходів щомісяця залучають з пошуку статті в блозі інтернет-магазину одягу:

А тепер уявіть собі, що таких публікацій на вашому сайті десятки. І, що найцікавіше, статті можна далі постити соціальними мережами, відправляти у вигляді email-розсилки та активно поширювати іншими методами.

Помилка більшості в тому, що контент-маркетинг часто розглядається як щось окреме від SEO, хоча обидва ці інструменти забезпечують найкращу віддачу саме при їх органічному поєднанні.

Email-розсилка

Розсилки електронною поштою як інструмент розкрутки інтернет-магазину використовуються набагато рідше, ніж SEO і контекстна реклама, але тим хто “в темі”, це, мабуть, зіграє тільки на руку. Менше буде конкурентів, більше прибутку.

Суть в тому, щоб зібрати адреси електронної пошти зацікавлених користувачів, а потім використовувати цю базу для комунікації з цією аудиторією. Робиться це за допомогою спеціальних сервісів, які дозволяють конструювати гарні шаблони листів, відстежувати статистику відкриття і переходів, мають багато інших корисних можливостей.

Для поповнення бази передплатників використовуються спеціальні форми з відповідними закликами до дії. Деякі великі інтернет-магазини пішли далі і активно використовують бонуси, знижки та інші способи “заманювання” аудиторії, аби отримати додаткових передплатників.

Як приклад, погляньте на форму закликів до підписки на Lamoda.ua:

Вся справа в тому, що така аудиторія зазвичай відрізняється більш високим рівнем лояльності, спілкуватися з ними можна безпосередньо (у вигляді відправлення листа) і практично завжди це дає хорошу віддачу в плані продажів.

Крауд-маркетинг

Цей метод просування в Уанеті не особливо поширений, але однозначно заслуговує на увагу. Хоча б тому, що це один з небагатьох напрямків роботи, яким можна займатися самостійно, і без вкладень. Ви витратите тільки свій час.

Якщо говорити простою мовою, то крауд-маркетинг – це розміщення посилань на ресурсах з цільовою аудиторією, у вигляді рекомендацій і згадок, з метою отримати переходи на свій сайт.

Багато хто використовує його переважно для отримання додаткових посилань і розведення посилальної маси, щоб зробити її більш природною для пошукових систем. Але я рекомендую прагнути саме до отримання переходів з боку користувачів. Такі посилання особливо цінні в тому плані, що можуть приносити додаткові продажі.

Кілька прикладів крауд-маркетингу в дії:

Як майданчики для встановлення посилань використовуються переважно форуми та різні спільноти. Підбирати їх потрібно обов’язково за тематикою. Погодьтеся, посилання на сайт-каталог автомобільних запчастин з форуму квітникарства будуть виглядати як мінімум дивно. І вашим безкорисливим намірам складно буде повірити.

Відео на YouTube

Напрямок, який зараз в тренді і популярність відео буде рости не меншими темпами і в найближчому майбутньому. Якщо вас цікавить огляд будь-якого продукту, що ви зробите в першу чергу? Правильно – підете шукати його в YouTube. І це стосується не тільки різних девайсів, але і безлічі інших речей.

Створення і розвиток відеоканалу – хороший спосіб розкрутки інтернет-магазину, а вдалі приклади можна знайти як у нас, так і за кордоном. Як приклад давайте візьмемо інтернет-магазин квадрокоптера. Ось які типи відеороликів можна створювати для такого каналу:

  • огляди різних моделей пристроїв;
  • порівняння їх між собою;
  • уроки з управління і використання різних функцій;
  • поради в стилі “як вибрати квадрокоптер для дитини”;
  • публікувати добірки на основі чужих відео, наприклад, зйомки природи і міст з повітря і т. д.

Таким чином, можна збирати навколо свого каналу лояльну аудиторію і формувати імідж експерта в своїй ніші. На впізнаваність бренду і продажі це однозначно матиме позитивний вплив.

Хочете розвивати свій бізнес в Інтернеті і мати більше замовлень? Давайте працювати над цим разом!

Звичайно, якби все було не тільки так добре, але і просто, свій канал на YouTube був би вже у кожного другого інтернет-магазину. Ось тільки вся проблема саме у витратах часу, яких вимагає якісна зйомка, що багатьох і зупиняє. Але все насправді простіше, ніж вам здається, і спробувати це варто.

Резюме

Найчастіше говорять про два основні методи розкрутки інтернет-магазину – SEO і контекстну рекламу. Але, як бачите, їх існує набагато більше. У даній статті ми описали лише ті, які є найефективнішими та підійдуть для більшості власників бізнесу.

Не потрібно намагатися працювати відразу в усіх напрямках одночасно – ви можете тестувати кожен канал просування окремо, заміряти результати, а потім вже робити висновки, що найкраще працює саме у вашому випадку.

А що з цього списку пробували на практиці ви? Поділіться своїм досвідом у коментарях!

Related posts:

  • Share Article:
  • Twitter
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Reddit

Як відкрити овочевий магазин

Продавати овочі та фрукти – вигідний бізнес, адже на продукти завжди є великий попит. Тому якщо ви вирішили розпочати бізнес у сфері торгівлі, то цей варіант буде чудовим рішенням для початку. Овочеві кіоски продовжують користуватися популярністю, навіть незважаючи на наявність великої кількості супермаркетів. Для того щоб відкрити овочевий магазин як бізнес, вам не потрібен особливий досвід та спеціальна техніка. Вам скринька матиме попит протягом цілого року, і на це не вплине фінансова ситуація. Фрукти та овочі знаходяться у трійці найбільш затребуваних продуктів. Отже, навіть велика конкуренція не завадить вам отримувати від цього бізнесу прибуток. Зараз ми розберемося, як відкрити овочевий магазин в Україні, щоб він насправді приносив багато прибутку? Які моменти слід при цьому враховувати? Про які підводні камені потрібно знати? Про це наша сьогоднішня стаття.

Формати бізнесу з продажу овочів та фруктів

Спочатку вам потрібно зареєструватися як індивідуальний підприємець. Коли подаєте заяву до податкової, то обирайте спрощений вид оподаткування. Також вам знадобляться дозволи від держторгінспекції, електронагляду та СЕСу.

Для відкриття овочевого магазину можна використовувати такі бізнесові формати:

  • ларьок – хороший варіант для підприємців-початківців. Для цього не потрібні величезні витрати. На прикладі невеликого кіоску ви побачите, які особливості має продуктова торгівля. А якщо ви оберете хороше місце для торгівлі і постарайтеся застосовувати всі рекомендації з торгівлі, то вам вдасться отримувати непоганий дохід;
  • лавка – відрізняється транспортабельністю. Ви можете переміщати овочеву крамницю, куди тільки захочете. Якщо ви плануєте продавати свої овочі та фрукти, то це варіант саме для вас;
  • магазин – вважається найбільш ефективним способом отримання прибутку. Щоб відкрити такий магазин, потрібно вибрати приміщення, яке не буде менше 15 м кв.

Всі ці варіанти добре у кожному окремому випадку. Який із них вибрати, вирішувати тільки вам. На ваше рішення можуть вплинути фінансові можливості та ваші плани на майбутнє. Ви можете написати всі за та проти кожного рішення, що допоможе зробити правильний вибір.

Вибір місця та приміщення під овочевий магазин

Зазвичай мета овочевого бізнесу – протягом невеликого терміну почати отримувати стабільний дохід. Щоб досягти цієї мети, важливо вибрати будинок під магазин, який би знаходився у вдалому для торгівлі місці.

Ідеальним варіантом будуть такі місця:

  • мають велику кількість людей. До варіанта, це спальний район із великою кількістю квартир, великі вулиці чи подібні ділянки міста, де ходить багато людей;
  • де найменша кількість конкурентів. Звичайно, свіжі продукти мають попит практично завжди, але відкривати магазин біля кіоску з таким же асортиментом немає сенсу. Так ви ще не почнете торгівлю, а вже втратите багатьох потенційних покупців. Тому шукайте місця, де поблизу ще немає овочевих магазинів;
  • де є багато місць для паркування. Так водій будь-якого авто зможе зручно зупинитися неподалік вашого магазину і зробити покупки.

Якщо ви думаєте як відкрити овочевий магазин, вам потрібно знати про вимоги, які пред’являються до продуктового приміщення. Якщо зважати на підсобні кімнати, то вам знадобиться площа не менше 50 м кв. Торговий зал не повинен мати високої вологості, інакше товар швидко зіпсується. Добре, якщо є місце для встановлення вітринного комплексу. А який дизайн підійде для овочевого магазину? Особливих інструкцій цього немає, як і обмежень. Основне завдання – зробити дизайн привабливим для покупця, щоб йому хотілося ще раз до вас прийти.

Позитивні та негативні сторони

При розгляді питання: овочевий магазин – як відкрити, вам варто знати про плюси та мінуси цього рішення. Ось ті багато позитивних моментів, які має цей бізнес:

  • вам не потрібна занадто велика сума грошей для початку, звичайно, якщо у планах немає відкрити величезний супермаркет;
  • людям завжди потрібні овочі та фрукти, а отже, до вас завжди буде хтось приходити за покупками, особливо якщо ваші ціни будуть доступними;
  • виділитися серед конкурентів досить легко – потрібно лише виявляти чесність, не ганити покупцям і не обвішувати їх. Якщо у вас завжди буде свіжий товар та бюджетні ціни, то до вас постійно стоятимуть черги покупців;
  • щоб відкрити магазин, знадобиться лише кілька стандартних документів. Немає потреби в особливих ліцензіях та дозволах;
  • магазин із овочами та фруктами приносить прибуток навіть тоді, коли інші торгові точки залишаються без неї. Наприклад, перед святами люди ще активніше купують свіжі продукти;
  • не потрібна спеціальна рекламна кампанія, щоб розкрутити бізнес. Важливо лише, щоб ви знайшли потрібне місце для свого прилавка;
  • овочі навіть взимку мають прийнятні ціни, а отже, будуть цікаві покупцям як середнього, так і багатого достатку.

А які є мінуси відкриття магазину овочів? Найперший ий – овочі та фрукти швидко псуються, а тому потребують швидкого продажу. Вам потрібно постійно стежити за станом продуктів, щоб вони мали привабливий вигляд, а не відштовхували покупця. Інший недолік – ціни, що постійно зростають. Також ви завжди залежите від вашого постачальника. Спочатку відкриття магазину доведеться постаратися виділитися серед конкурентів, адже їх чимало. Овочі та фрукти продають і у великих супермаркетах, і на оптових базах. Тому відразу постарайтеся знайти хороше місце для продажу і показати себе в хорошому світлі для потенційних покупців.

Бізнес план

Отже, ви вирішили відкрити овочевий магазин. У ваш бізнес-план повинні входити такі моменти:

  • оцініть свій бюджет та витрати, які знадобиться зробити;
  • подумайте про варіант залучення інвесторів;
  • продумайте місце розташування майбутнього магазину або кіоску;
  • зареєструйтесь у податковій та інших держорганах, а також отримайте всі необхідні документи та дозволи;
  • придбайте якісну техніку;
  • найміть сумлінних працівників;
  • виберіть хороших постачальників.

Про останній пункт ми зараз поговоримо докладніше.

Вибір постачальників та асортименту

Коли вибираєте постачальника, обов’язково звертайте увагу на його репутацію. Навіть якщо компанія пропонує гарні та вигідні ціни, але має погану репутацію, то не ведіться на її пропозиції. Також ризиковано укладати договір із фірмою, про яку є зовсім мало інформації. Торгую продуктами важливо пам’ятати, що найголовніше – це їхня висока якість. А якісні товари навряд чи дешеві. Постачальник повинен надати вам сертифікати якості. Якщо документів на овочі та фрукти немає, то не ризикуйте їх купувати. Адже у разі отруєння вашими продуктами, за відсутності сертифіката за цю проблему будете відповідати ви. Навіть якщо сертифікати є, то краще самі перевірте овочі та фрукти на якість. Потрібно їх продегустувати та оцінити, як вони виглядають зовні. Якщо купити зіпсований товар, або вже м’ятий, вам доведеться або швидко його продати, або взагалі викинути. А який асортимент має бути в овочевому магазині? Добре, якщо товар різноманітний. Наприклад, у вас можуть бути і звичайні яблука, і щось із екзотичних фруктів. Розмістіть екзотичні продукти на видному місці, тоді у покупців буде враження, що ви маєте все і навіть більше. Не купуйте відразу багато овочів та фруктів, адже вони швидко зіпсуються. Це означає, що потрібно мати свій транспорт або знати, де його недорого орендувати. Так ви можете часто привозити свіжий товар. Визначте, яким товаром цікавляться покупці, але який не звертають увагу. Це допоможе зорієнтуватись, що замовляти у постачальника далі. Іноді продукти перебувають у різних базах, які є далеко друг від друга. Тому заздалегідь продумайте маршрут, яким ви будете їх забирати, щоб заощадити паливо.

Реклама та маркетинг

Для залучення клієнтів ви можете придумати рекламні листівки та роздавати їх неподалік майбутнього магазину. У цих листівках не повинно бути щось особливе, достатньо розповісти про продукти, які ви пропонуєте, і якими добрими характеристиками вони відрізняються. Зверніть увагу клієнтів на найвигідніші ціни в магазині. Велику роль відіграє вітрина вашого магазину, яка має бути яскравою, щоб привертати увагу. Також подбайте про гарне освітлення у нічний час. У період свят можна дарувати відвідувачам маленькі подарунки, які піднімуть настрій та спонукають звернутися до вас ще. Іноді робіть вигідні пропозиції для клієнтів, які закуповуються на велику суму. Ще можна вибрати день, коли у вас знижка на один із вибраних товарів. Тоді людям буде цікавіше приходити до вас, і вони купуватимуть не лише акційну продукцію, а й інші побачені товари. Також пам’ятайте, що найкращою рекламою завжди була гарна репутація. Якщо ваші співробітники ввічливо поводяться з покупцями, у вас завжди свіжий та якісний товар, а також клієнтів не обманюють на касі, то про ваш магазин обов’язково заговорять.

Персонал магазину

Якщо магазин невеликий, то найміть двох продавців. Ще знадобиться вантажник та співробітник, який переглядатиме фрукти та овочі. Ви як підприємець можете взяти на себе роль водія. Якщо продавцям доплатити, вони можуть виконувати роботу прибиральниці. Для більшого магазину, звичайно, потрібно більше людей, щоб встигнути та обслуговувати клієнтів, і виконувати технічну роботу.

Технічне оснащення овочевого магазину

Рекламою вашого магазину можуть бути овочі, красиво розміщені біля входу. У цьому вам допоможуть спеціальні вітрини, які приваблюють людей. Також є таке обладнання, як овочеві розвали. Вони допомагають продемонструвати свіжі продукти та паралельно зберігати їх. Полиця знизу – висувна, а ось панель позаду ви можете встановити так, як вам зручно. Часто у торгівлі свіжими овочами та фруктами застосовують пристінні стелажі та гірки, які демонструють продукти та охолоджують їх. Якщо вибрати вітрини для овочів, то в них можна зберігати продукцію при температурі від +4 до +7 градусів. В основному у цих вітрин є 2 або 3 зручні полиці. Подумайте над вибором холодильників для заморожених овочів та фруктів. Завдяки правильній заморозці продукт зберегти свої вітаміни та корисні властивості. У цьому вам допоможуть відкриті бонети, холодильні скрині та вітрини. Для консервованих продуктів немає потреби в холодильному устаткуванні. Для них достатньо звичайних прилавок та вітрин без виставленої температури. Основна мета – це, щоб їх було добре видно для легкого вибору. Зробіть гарне освітлення, щоб усі продукти були добре видно. Також розмістіть їх на зручній висоті для середнього зросту.

Ризики при відкритті овочевого магазину

Будь-який бізнес має ризик піти не за планом. Якщо не зважити на всі деталі, то торгівля навіть можна збанкрутувати. Ось основні проблеми, які можуть призвести до цього:

  • для магазину було обрано невдале розташування – якщо біля торгової точки ходить мало людей, то й постійних покупців у ній також не буде;
  • велика кількість конкурентів – якщо ви знаходитесь прямо біля своїх конкурентів, то вам потрібно вміти виділитися серед них чимось особливим. Інакше немає сенсу торгувати тим, що вже є в інших;
  • не надійні постачальники, які невчасно привозять важливий товар – тому можна втратити покупців;
  • недобросовісні співробітники, які обважують покупців – якщо людину хоч раз обдурили в магазині, вона туди знову вже не прийде.

Якщо зважати на всі ці моменти і намагатися вирішити їх на самому початку, то ваш бізнес не зіткнеться з серйозними проблемами.

Термін окупності та розмір прибутку

За словами фахівців, націнка у торгівлі овочами дорівнює 30-250%. Все залежить від того, які продукти ви пропонуєте, і в яку пору року. Власнику магазину потрібно своєчасно змінювати ціни. На реалізацію фруктів рентабельність може становити до 150%, але в овочі – до 50%. Однак продавати треба і те, й інше. Деякі магазини на день можуть отримувати виторг до 10 тис. грн., а за місяць у середньому – до 50 000 грн. Але все залежить від розмірів бізнесу. Кошти йдуть на транспорт, адже регулярно потрібно купувати новий товар. Також до щомісячних витрат входить оренда приміщення, витрати на податки, на зарплату працівникам та на зіпсовані продукти (вони іноді становлять до 15%). Тепер докладніше про останній момент. Коли встановлюєте ціну продукти, пам’ятайте, що вони мають властивість швидко псуватися. Перед вами стоїть завдання – якнайшвидше їх продати за середньою вартістю. Експерти зазначають, що в овочевому магазині переважно псується від 10 до 20% продуктів. Будьте готові, що вам не вдасться продати всі овочі та фрукти. Вирішити цю проблему можна, якщо вчасно знижувати вартість на трохи зіпсовані продукти. Ви можете запропонувати знижку до 50-70%. Однак згодом у вас вийде краще керувати закупівлями, а отже, зіпсованого товару буде менше. Окупність овочевого бізнесу становить приблизно 4-6 місяців. Магазин швидше окупиться, якщо вигідно його розташувати, продавати лише якісні продукти або робити великі знижки на трохи зіпсовані, не дурити покупців та ставити доступні середні ціни на товар. Також бізнес буде мати успіх, якщо у вас завжди буде великий вибір товарів.

Скільки коштує відкриття овочевого магазину

Для невеликої крамнички може бути достатньо 100-150 тис. грн. Для солідної торгової точки піде набагато більше коштів. У суму 150 000 грн. можна вкластися, якщо орендувати приміщення до 40 м кв. Якщо грамотно все розставити, то цієї площі цілком вистачить для успішної торгівлі. Для зберігання продуктів ви можете використовувати додаткову будівлю, яка буде недалеко від вашого магазину. Деякі овочі та фрукти можна забрати додому. Продавці також зберігають продукти на ринкових складах задля економії оплати оренду. У вартість відкриття магазину входить покупка полиць, стелажів, ваг, оплата за опалення та електрику. Спочатку бізнесу можна заощадити, їсти торгувати овочами самому.

Висновок

Якщо ви хочете розпочати свій бізнес, то відкрити овочевий магазин – це гарна та вигідна ідея. Якщо правильно вибрати для нього місце, мати стартовий капітал та величезне бажання працювати, то вже скоро ви окупите свої перші вкладення та зможете стабільно заробляти.