Як правильно розвивати СТО

Як відкрити сто з нуля?

Вибираючи напрямок підприємницької діяльності, слід орієнтуватися на перспективні види бізнесу, які зможуть тривалий час приносити дохід. Ремонт і технічне обслуговування автомобілів – це одна з найбільш вигідних сфер діяльності. В цю справу можна сміливо вкладати кошти і чекати хороший прибуток. Про те, як відкрити автосервіс з нуля ми поговоримо в цій статті.

Реєстрація

Отже, що потрібно щоб відкрити СТО? В першу чергу це документи і дозволи. Незалежно від того, яку організаційно-правову форму ви виберете, необхідно офіційно оформити свій бізнес і отримати відповідну ліцензію.

Для цього вам доведеться зібрати пакет документів:

  1. Заява за встановленою формою;
  2. Статут;
  3. Свідоцтво;
  4. Договір на оренду приміщення;
  5. Дозвіл СЕС;
  6. Договір з пожежною інспекцією;
  7. Дозвіл на проведення зварювальних робіт;
  8. Сертифікат відповідності стандартам.

Додатково, перед тим як відкрити СТО, необхідно створити умови для утилізації відходів відповідно до встановлених правил і вимог. Для цього слід провести ряд експертиз. Організація автосервісу – це непроста і досить трудомістка справа, але вона гарантовано буде приносити хороший дохід. Якщо правильно оформити всі документи, в майбутньому ви не отримаєте ніяких неприємних сюрпризів.

Приміщення

Ми з’ясували, з чого почати відкриття СТО та як його легалізувати. Тепер можна переходити до вибору приміщення. Мінімальна відстань від вашого автосервісу до житлових об’єктів має бути як мінімум 150 м. До нього необхідно підвести водопровід і каналізацію. Місцезнаходження СТО особливої ​​ролі не грає, оскільки якщо в майстерні будуть надавати послуги високої якості за доступними цінами, автовласники будуть їхати до вас навіть через все місто. Найголовніше – це зручні під’їзні шляхи, що ведуть до майстерні. Бажано, щоб приміщення знаходилося в межах міста. У такому випадку ви зможете охопити більше клієнтів.

Якщо ви обмежені у фінансових коштах, але дуже хочете відкрити власну справу, можна обладнати автомайстерню у власному гаражі. Коли бізнес почне розвиватися, можна орендувати інше приміщення і розширте перелік послуг. Перед тим як відкрити автосервіс в гаражі, переконайтеся в тому, що він відповідає всім встановленим вимогам, інакше у вас можуть виникнути проблеми з контролюючими органами.

Обладнання для СТО

Після того як ви залагодити всі питання з документами і виберете підходяще приміщення, можна зайнятися покупкою обладнання. Це дуже важливий момент, який вимагає серйозного і відповідального підходу.

Щоб заощадити свій час і приблизно підрахувати, скільки потрібно грошей щоб відкрити СТО, необхідно скласти детальний список обладнання та інструментів. Після цього подкорректируйте його під свої фінансові можливості, приміщення та інше.

Найпоширеніша помилка багатьох підприємців-початківців, які тільки входять в цей бізнес, – це економія на обладнанні та інструментах. Не варто вибирати для себе такий шлях, оскільки від якості послуг, що надаються залежить окупність підприємства і ваш майбутній прибуток.

Діагностичне обладнання обійдеться вам приблизно в 30-50 тис. гривень, підйомник – 20-60 тис. гривень, набір професійних інструментів – 50 тис. гривень.

Перелік послуг

Щоб ваше підприємство приносило гарний прибуток, в бізнес плані СТО, слід передбачити широкий асортимент послуг. Найпоширеніші і популярні види робіт:

Самий трудомісткий і невигідний процес – це ремонт гальмівної системи, але ця послуга повинна обов’язково бути присутньою в списку. Найкращий варіант – це вузька спеціалізація.

Також можна займатися обслуговуванням якоїсь певної марки автомобілів.

У будь-якому випадку ваш автосервіс повинен пропонувати наступні послуги:

  1. Продаж запчастин та аксесуарів;
  2. Ремонт автомобілів;
  3. Передпродажна підготовка транспортного засобу;
  4. Обслуговування клієнтів (невелике кафе).

Будь-яка послуга складається з набору певних робіт або технологічних операцій. Їх потрібно розписати до найдрібніших подробиць. Це допоможе вам скласти перелік послуг.

Персонал

Для нормальної роботи автосервісу знадобиться 5-6 чоловік. Три майстри слід зарахувати в штат, а з рештою працювати за договором. У майстерні повинні бути наступні фахівці: моторист, електрик, механік і майстер з кузовного ремонту. Крім того, в автосервіс слід найняти адміністратора, який буде працювати безпосередньо з клієнтами.

Цінова політика

Один з найбільш важливих моментів в організації роботи СТО – це установка розцінок. Зазвичай такі підприємства використовують поняття «нормогодини», тобто певну кількість часу, який потрібно витратити на виконання певної операції. Відомі розкручені автосервіси встановлюють вартість одної нормогодини від 500 гривень. Невеликі станції технічного обслуговування оцінюють нормогодини в 200 гривень. Чим складніше робота, тим дорожче обійдеться ремонт. Оскільки ви пропонуєте клієнтам не тільки послуги, а ще й гарантії, тому маєте повне право встановлювати свої розцінки.

Фінансові вкладення

Щоб підрахувати, чи вигідно відкривати СТО, необхідно спочатку визначитися з витратами:

  1. Закупівля і монтаж обладнання – 1 млн. гривень;
  2. Реклама – 15 тис. гривень;
  3. Оформлення документів і дозволів – 10 тис. гривень.

Крім того, гроші знадобляться на:

Щоб точно визначити, скільки коштує відкрити СТО, потрібно скласти бізнес план і визначитися з напрямком діяльності.

Якщо у вас є на руках приблизно 60 тис. доларів, краще купити готовий діючий бізнес. Це найдоступніший варіант, оскільки вам не доведеться шукати приміщення, закуповувати обладнання та залучати клієнтів. Можна також придбати підприємство за франшизою. В такому випадку вам буде забезпечена повна інформаційна та маркетингова підтримка.

Прибуток

Річний прибуток СТО навіть за скромними підрахунками становить не менше 250 тис. гривень. При цьому підприємство окупається протягом 3-4 років. Але якщо ви зумієте залучити достатню кількість клієнтів, за один рік можна заробити до мільйона гривень. Це досить перспективний бізнес, але для того щоб він розвивався, потрібно чимало працювати і вкладати гроші.

Реклама

Якщо ви хочете вивести свій бізнес на високий рівень, необхідно особливу увагу приділити рекламі. Для цього, слід правильно вибудувати рекламну кампанію, щоб автосервіс був забезпечений потоком клієнтів.

  • Візитки. Це важливий атрибут будь-якої компанії, без якої неможливо обійтися. Вручайте їх всім своїм клієнтам, а також розвіз по автокрамницях, які відвідують ваші потенційні клієнти;
  • Оголошення в ЗМІ. Постарайтеся помістити рекламу у всіх друкованих виданнях вашого міста;
  • Розклеювання оголошень; Зовнішня реклама. Зробіть для майстерні велику яскраву вивіску. Також не забудьте повісити на вхідних дверях графік роботи;
  • Реклама в інтернеті.

Поради по відкриттю СТО з нуля

  1. В першу чергу потрібно знайти надійних постачальників запчастин, оскільки від цього багато в чому залежить прибуток вашого підприємства. Їх можна зустріти на різних виставках. Крім того, перегляньте каталоги продукції на сайтах виробників і дилерів. Найкраще купувати деталі «з запасом». Безумовно, в такому випадку вам доведеться вкласти багато грошей, але зате будь-яка потрібна запчастина у вас завжди буде в наявності;
  2. Якщо ви хочете відразу вийти на максимальний прибуток, сконцентруйтеся на найрентабельніших послугах – шиномонтаж, ремонт кузова, авто мийка, фарбування;
  3. Дохід підприємства можна збільшити двома способами – знизити витрати або залучити більше клієнтів. Щоб заощадити на закупівлі обладнання, замовляйте виконання деяких операцій в спеціалізованих компаніях. Також можна скоротити витрати на рекламу та оренду приміщення.

Тепер ви знаєте, що СТО як бізнес може приносити непоганий прибуток, оскільки це досить перспективний напрямок діяльності. Якщо ви любите автомобілі і вірите в свій успіх, шлях від звичайної майстерні до відомого автосервісу буде легким і простим.

Схожі статті:

Павло Прибиток

Використовуйте сучасну інформацію та софт для розвитку ваших фінансів. Будьте в фокусі всього, що може принести вам прибуток і допомогти впоратися з усіма труднощами в житті. Якщо ви змогли заробити $ 100, значить зможете і $ 1000. Змогли тисячу? Зможете і 10 000. Кордонів немає, просто почніть.

СТО: хто це, чим займається та як стати

Обговоримо: що робить СТО, а чого — не робить; як взаємодіє з іншими учасниками команди; як стати СТО та чи варто взагалі.

  • Дмитро Меньшиков, СТО, консультант.
  • Віра Ткаченко, СТО в MacPaw.
  • Дмитро Москаленко, СТО в Rocket Delivery.

Також ви можете поставити власні питання.

Таймлайн події

Поділитись

CONSUMER ELECTRONICS SHOW 2024

CONSUMER ELECTRONICS SHOW 2024

Міністерство цифрової трансформації України разом з Українським фондом стартапів та Українською асоціацією венчурного та приватного капіталу (UVCA) за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» раді оголосити початок відбору українських стартапів на участь у найвпливовішій технологічній події світу – Consumer Electronics Show 2024, що відбудеться з 9 по 12 січня 2024 року в Лас-Вегасі, США!

Consumer Electronics Show – це світова сцена для інновацій та справжній полігон для проривних технологій. CES є головною подією року для всієї технологічної екосистеми, що традиційно розпочинається в перший тиждень січня, закладає основу для трендів та щоразу демонструє рішучість інноваторів у вирішенні найскладніших світових викликів.
Понад 120 000 відвідувачів та понад 150 країн, 1 000 + стартапів, спікерів, інвесторів та інфлюенсерів об’єднаються разом задля того, аби зазирнути у майбутнє технологій!

Детальніше з програмою заходу можна ознайомитись за посиланням.

Організатори Торгової Місії забезпечують командам-учасникам окреме обладнане виставкове місце на спільному стенді Торгової Місії, включаючи вхідні квитки для всіх членів команди, а також участь у активностях делегації (пітч-сессія, нетворкінг тощо). Покриття travel cost не передбачене (але можливе).

Участь української делегації у заході відбудеться завдяки підтримці Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

Для участі у конкурсі необхідно подати заявку до 6 жовтня 2023 року (включно).

СТАРТАП МАЄ СУКУПНО ВІДПОВІДАТИ НАСТУПНИМ ВИМОГАМ:

1. Бути зареєстрованим та здійснювати свою діяльність в Україні, позиціонувати себе як український (про що має бути зазначено на сайті стартапу та на всіх загальнодоступних публічних ресурсах типу Crunchbase);

2. Розробляти продукт / рішення в будь-якій з технологічних категорій, перелічених на сайті CES;

3. Мати англомовного представника з відмінними комунікативними навичками;

4. Бути готовим повністю покрити особисті витрати в США під час виставки;

5. Відповідати критеріям участі у виставковому залі Eureka Park та подавати заявку на участь у Consumer Electronics Show вперше.

САМЕ ІННОВАЦІЙНЕ РІШЕННЯ ПОВИННЕ:

  • бути представлене щонайменше у вигляді прототипу або масштабної моделі;
  • мати дослідження та тестування гіпотез щодо продукту, ринку та клієнтів;
  • отримати перші позитивні відгуки від клієнтів (фокус-груп).
  1. Заповнення заявки про свій продукт / послугу;
  2. Перевірка на відповідність умовам конкурсу;
  3. Участь у Пітчі та презентація стартапу перед журі;
  4. Відбір 12 команд за результатами оцінювання членами журі та запрошення долучитись до української делегації на Consumer Electronics Show 2024.

Не залишайтесь осторонь подій, які формують майбутнє. Consumer Electronics Show – це про потужні ідеї, натхнення, збагачення досвідом та експертизою з усього світу.

Сміливо заповнюйте заявку, аби отримати шанс відправитись у Лас-Вегас, продемонструвати власні технологічні продукти на міжнародному рівні та стати пліч-о-пліч з найбільш впливовими інноваторами світу!

Аби долучитись до заходу як партнер, напишіть на [email protected] або [email protected] .

Для отримання додаткової інформації надсилайте свої запитання на адресу [email protected] .

Мова заповнення заявки, презентації – англійська.

Заявку варто шукати в особистому кабінеті на порталі Українського фонду стартапів в розділі «Програми партнерів».